Fogyós receptek, módszerek, diéták, kapszullák, mindenféle fogyókúrás megoldások. Minden, ami fogyókúra. Csináld magad alakformáló termékekkel és tanácsokkal.

Fogyokúratitok és zsirégetés

Bakos Zsuzsi életmód-tanácsadó sem hisz a fellángolásszerű kísérletekben, a gyors (és tartós) fogyásban.
- Kutatások bizonyítják, hogy a diétázók mindössze tíz százaléka képes megőrizni új vonalait. Aki nem változtat tartósan, kamatostul szedi vissza a kilókat - magyarázza.

- A hatásos terv a tartós életmódváltás lehet, ez azt jelenti, hogy korábbi „hizlaló" szokásainkat súlycsökkentő, majd később súlymegtartásunkat elősegítő szokásokra cseréljük. Egy egyszerű példa: ha eddig napközben cukros üdítőkkel oltottuk a szomjunkat, ezeket ásványvízzel, gyógy-teákkal vagy 100 százalékos gyümölcs- és zöldséglevekkel váltsuk ki.

A heti kétszer 60 perces aerob tréning (amely a szívünket is megdolgoztatja) elég lehet a szinten tartáshoz, de a látványos fejlődéshez egy addig is sportoló nőnek ennél több kell! Ajánlott minden edzésnap közé pihenőnapot ékelni, hogy a szervezetnek maradjon ideje a regenerációra, emellett nagyon fontos a rendszeresség és a jó időzítés!

A rendszeres aerob tréning (futás, flott gyaloglás, kardiogépek használata, úszás, kerékpározás, aerobik) fokozza a szervezet zsírégető képességét, növeli s zsíranyagcserében részt vevő enzimek számát, és ennek hosszú távú hatása van a szervezet anyagcseréjére is.

- Mennyit kell edzenem ahhoz, hogy ledolgozzam a „bűneimet", vagyis egy tábla csokit, vagy egy kiadós ét-kezést?
- Ez függ a testsúlytól, az edzettségi szinttől és az edzés intenzitásától Is - mondja szakértőnk. Azért mégis számolunk egy kicsit;
- 10 dkg csoki kb. 500 kcal - ez kb. egy óra futással, vagy egy nagyon intenzív aerobikórával dolgozható le!
-3 gombóc édes fagyit 30-40 perc kardiomozgással, egy nagy melegszendvicset 30 perc kardiomozgással (például egy nagy sétával) dolgozhatunk le. Egy komplett vasárnapi menü (leves, rántott csirke petrezselymes krumplival, meggyes piskóta) elfogyasztása után ne akarjunk azonnal mozgásba lendülni, hagyjunk időt az emésztésre! Egy ebéd semmiképp sem bűn! Ha túlsúlyunk van, hagyjuk el a desszertet, és a hús mellé inkább salátát együnk!

- Mi a fogyás, illetve tartós karcsúság titka?
- A negatív energiamérleg! Kevesebb kalóriát kell be-vinnünk, mint amennyit felhasznál a szervezetünk. Az életmódváltásba is belefér olykor egy szelet süti, pár gombóc fagyi vagy egy szelet csoki - ám ezt kalkuláljuk be. és a nap további részében ennek megfelelően táplálkozzunk!

-  Melyek a leghatásosabb zsírégető sportágak?
- A közepes Intenzitású kardiotréning: futás, flott gyaloglás (walking), edzőtermi kardiogépek használata, úszás, kerékpározás, aerobik. evezés, tánc stb. A közepes intenzitás azt jelenti, hogy a megfelelő pulzustartományban dolgozunk (ebben nagy segítségünkre lehet egy pulzusmérő óra), és az is fontos, hogy legalább 40 percen át tartson a tréning.

Sokan azt hiszik, hogy akkor ég a zsír, ha mindent beleadnak már az elején, és az egekbe szökik a pulzusuk, így viszont hamar kifulladnak, és szervezetnek nem marad ideje arra, hogy valóban a zsírraktárakhoz nyúljon.