Fogyós receptek, módszerek, diéták, kapszullák, mindenféle fogyókúrás megoldások. Minden, ami fogyókúra. Csináld magad alakformáló termékekkel és tanácsokkal.

Miért fogyókúrázunk allandóan?

Lelki okai is lehetnek a sikertelen diétának

Egy felmérés szerint a brit nők életük során harmincegy, a férfiak huszonnyolc évet végigfogyókúráznak.

Többnyire sikertelenül: sokan a diéta harmadik-ötödik hetében feladják, és visszatérnek a régi életvitelükhöz, hogy azután néhány hónap múlva újrakezdjék az önkínzó kúrát.

Ha készítenének hazánkban is efféle felmérést, valószínuleg kiderülne, hogy a magyarok közül is sokan "visszaeső" diétázók - ám a leadott kilókat hamar visszahízzák. Jogos a kérdés: miért nem tudunk egyszer s mindenkorra megszabadulni a fölösleges kilóktól?

Tavasszal ki-ki másként próbál megszabadulni a lerakódott téli „tartalékoktól": van, aki a futópályát és az edzőtermet választja az önsanyargató koplalás helyett, más kinéz magának valamilyen kíméletes fogyókúrás módszert, és persze vannak a „specialisták", akik szinte egész évben diétáznak, akik kipróbáltak már számos szisztémát  de akik mégsem fogynak le egyikkel sem.

Vagy ha mégis, néhány hónapon belül visszahízzák, amit nagy nehezen leadtak. Atkins-diéta, káposztaleves-kúra, léböjt, gyümölcsdiéta és még sorolhatnánk, mennyi fogyókúrás módszerről hallottam már a „specialistáktól". Hol egyikre, hol másikra esküsznek, azzal a meggyőződéssel, hogy ez most az igazi

Aztán elszáll a lelkesedés, jön egy nagy sütiparti, visszaszivárognak a kilók - és következik egy újabb módszer. Így megy ez évtizedeken át. Miért nem tudnak megszabadulni végleg a súlyfölöslegtől, akik ennyit sanyargatják magukat? Miért vágnak bele újra és újra a diétázásba, ha tudják, hogy nem lesz tartós az eredmény? És vajon milyen fogyókúra lehet az igazán célravezető?



 7 tipp visszaesőknek

1.Írja fel pontosan, mit fogyasztott aznap, és számolja ki az ételek kalóriatartalmát (kalóriatáblázat segítségével)! Egy átlagos alkatú, harminc feletti nőnek naponta legfeljebb ezerkétszáz kalóriát kellene elfogyasztania.

2. Legyen célja motivációja a fogyáshoz, például tüzze ki célul, hogy újra beleférjen a régi, kedvenc szoknyájába!

3. Az idonkénti kudarcok ne szegjék a kedvét, hiszen normális ha néha "megáll" egy időre a fogyás  a kúra során.

4. A korábbihoz képest napi harminc perccel több fizikai aktivitás megsokszorozza a fogyókúra hatékonyságát.

5. Lift helyett használja a lépcsőt, séta helyett gyalogoljon gyorsan!

6. Ne fogyasszon cukros üdítot, mert ez megtorpedózza a fogyókúrát!

7. Csak hetente egyszer álljon a mérlegre, és ugyanekkor mérje meg a csípő-és derékkörforgatát is!