Idős korban is lefogyhatsz

Mostanában egyre több nő és férfi is egyaránt azt veszi észre, és persze hallja orvosától, hogy le kell fogynia egy jó pár kilót, ha az egészségét meg akarja őrizni, vagy meg akar gyógyúlni valamilyen betegségből, illetve, ha általános egészségi állapotán javítani szeretne.

Sokan ugy gondolják, hogyha már elértek egy bizonyos életkort, és van egy súlyfeleslegük, akkor már nem tehetnek semmit elene. Ez egy nagyon nagy tévedés ! Az igazság az, hogy bárki, bármilyen korban lefogyhat, csak idősebb korban több türelemmel, több kitartással kell hozzálátni a dologhoz, mint fiatalabb korban.



Ha például a Baby Boomers generációt vesszük alapul (durván 1946 és 1964 között született személyek), akkor észre kell vennünk azt, hogy szerintük aki például 60 éves ma, az az új 30-as éveit éli újra, ha nekifog sportolni és egészségesen étkezni !

Láttam a napokban egy dokumentumfilmet erről a témáról és nagyon tetszett, hogy hogyan fogják ők fel az életet Kanadában. Ott úgy gondolják, hogy kb. 100 évig élnek majd, és amíg bírják és egészségesek, sportolni fognak, sőt, olimpiai bajnokságokon is részt vesznek elég idős korban, 40, 50, 60, vagy akár 70-es éveikben járó "Boomers"-ek. Tehát, nagyon fontos, hogy hogyan fogjuk fel az egészet, hogy akarunk-e csakugyan változtatni a testsúlyunkon, életmódunkon, vagy sem.

Következzen tehát egy pár tipp a lefogyásra, idősebb személyeknek:

- első sorban ne várd a szervezetedtől, hogy egyből oriási testsulycsökkentést vigyen véghez. Légy türelmes magaddal és a szervezettedel. Miért? Mert a szervezetednek is volt türelme veled amíg tulsúlyos voltál, mind e mai napig "türelmes veled"
- próbáld mellőzni a következő eledeleket: fehér kenyér, tészta fehér lisztből, pizza, hamburger, shaorma, palacsinta, pánkó (fánk), fehér búzaliszt alapú sütemények , spagetti, s ha teheted, MINDEN lisztből készült dolgot, akkor is, ha történetesen tökéletes az emésztésed és nem vagy lisztérzékeny. Ha meg lisztérzékeny vagy, akkor tiszta őrület lisztes eledelt enni
- fogyassz naponta gyógynővényekből házilag készitett teákat : bodza tea, zöld tea, ginko biloba tea, citromfű tea
- igyál vizet - naponta legalább 2 literrel (az egyik fő oka a hizásnak az pont az, hogy nem iszunk elég vizet - nem elég ha csak 1 pohár vizet fogyasztunk napjában)
- fehér cukor helyett használj nyírfacukrot, mézet, steviát
- használj sok fűszert, nem föltétlenül csípőseket, tehát szívre, májra, epére, nem megterhelő fűszerről van itt szó : gyömbér, kurkuma, kapor, bazsalikom, oregano, és mindezeket - mértékkel -
- naponta próbálj legalább 30 percet sétálni, de ha inkább el tudod hitetni magaddal, hogy "megpróbáltad, de nem ment", vagy nem tudod rávenni magad a napi félóra sétára... nem az ételt kellene lesétálnod magadról :)


Remélem, meghoztam a kedved a fogyókurához :) Sok sikert és kitartást.

Ha neki fogtál fogyózni, írd meg nekünk is, hogy hogyan haladsz vele, és mi közzétesszük itt a blogon is, ha akarod !