Két csodatevő hatású, ismert gyümölcs. Tudtad ?

Sokszor, amikor kivánunk valami édességet enni, a csokoládé vagy a sütemények helyett jobb, ha gyümölcsöket választunk.

Hogy miért ? Mert elsősorban a legkissebb süti is jobban hízlal, mint egy bármilyen édes gyümölcs. Plusz a gyümölcsökben nagyon sok vitamin is van, ami szükséges a szervezetmükődéséhez, s ezek persze a sütikben vagy csokikban, kicsi a valószínűsége, hogy jelen legyenek.


Itt van a két legismertebb gyümölcs, amelyek nemcsak finomak, megszűntetik az édességre, csokira, sütikre való kívánságot, hanem a szervezetre gyakorolt hatásuk is többszörösen pozitívabb


Barack:

Ez a napsúgárzásra is emlékeztető, finom gyümölcs gazdag káliumban, nagy a vas tartalma és a C és A vitamin tartalma is. Ha barackot eszel, segíted a szervezetedet az esetleges gyulladások legyőzésében, a barack kidobja a szervezetből a toxinokat, megőrzi az egészséget, megelőzi a rákosodást, és jótékony hatással van  a szemekre is, mert erősíti a látást is.

Nagyon nagy segítség lehet a fogyásban is, mert könnyíti a diétázó életét, csökkentve a plusz kilókat, elősegítve az egészséges, rendszeres anyagcserét a szervezetben, egyenesen kenő és bélmozgást elősegítő hatása  van az emésztőrendszerre.

Antioxidáns, kipucolja a veséket is, és biztosítja a bőr egészségét. Nagyon hatékony székrekedés esetén. És 1 átlagos barack csak kb. 59 kaloriát tartalmaz !

Alma

Nem véletlen a közmondás, miszerint "minden nap egy alma, az orvost távol tartja" !

Mivelhogy olyan ásványokat és vitaminokat tartalmaz, amelyek sok szervünk működését elősegítik, serkentik, van ebben a közmondásban igazság !

Egy almában található kálium, kálcium, magnézium, vas, réz, mangán, nátrium és cink az ásványi angyagok között, a vitaminokból A vitamin, B1- vagy tiamin, B2 vagy riboflavin, niacin, B6 vitamin, C, E és K vitaminok, folsav és pantoténsav is.
(A K vitamin tartalma miatt, egyik legismertebb véralvadást is elősegítő táplálék, régebb almapépet is raktak vágott, horzsolt, lőtt sebekre, úgy a seb tisztítása, mint a gyors beforrása érdekében)

És 1 átlagos méretű alma kb 95 kalória tápértékű, apró kis külömbségekkel az almafajták között, levesességüktől, érési idejüktől, nemesítettségüktől függően.

Az alma jótékony hatásai közül érdemes megemlíteni egy párat: erősíti az immunrendszert, hogy ellenállóbbá válljon a gyulladások, betegségek, sőt rákos daganatok ellen is, segíti az emésztést, jó székrekédés, aranyér esetén megjelenő fájdalmak enyhítésére is.

Egyik legfőbb alapeledel a fogyókúra étrendekben is, laktató hatása van, így megállítja az állandó rágcsálási, nassolási vágyat is, viszont, nyílvánvaló módon, nem terheli az emésztőrendszert, a szervezet könnyen megemészti és nagy mértékben fel is használja az alma csaknem teljes anyagát.

Ezek mellett az alma fogyasztása csökkenti az asztmás rohamok gyakoriságát, cukorbetegséget és szív problémákat is megelőz, illetve leritkítja az azokkal járó tünetek, rohamok gyakoriságát, kidobja a toxinokat a szervezetből és általános közérzetet frissítő, üdítő hatása van.

Hát ezeket tudván, nem jobb inkább gyümölcsöket enni ? Legközelebb, ha a nassolási, rágcsálási vágy rád jön, ha az egészséged megengedi és nincs emésztőrendszeri  problémád (pl. nem vagy lisztérzékeny, nem szenvedsz celiák betegségben), mindenképp válaszd az almát vagy barackot egyéb édesség helyett, nem bánod meg !

Te, kedves olvasónk, milyen gyümölcsöket szoktál fogyasztani leggyakrabban ?

Várjuk az érdekes hozzászólásokat a kommentárdobozokban a cikk alatt, valamint Facebook oldalunkon.