Fogyós receptek, módszerek, diéták, kapszullák, mindenféle fogyókúrás megoldások. Minden, ami fogyókúra. Csináld magad alakformáló termékekkel és tanácsokkal.

A túlzott cukorfogyasztás veszélyeiről I. rész

A túlzott cukorfogyasztás veszélyeiről I. rész

Tudta, hogy a cukor milyen veszélyes a szervezet számára ? Vagy, hogy milyen sok rosszat tesz, akkor is, ha nem föltétlenül jelent veszélyt egy egészséges szervezet számára ? A túlzott cukorfogyasztás még a legerősebb immunrendszerrel rendelkező embereknek is lefékezi a szervezetét ideiglenesen, az emberi szervezet ugyanúgy jár a túl sok cukorral, mint a belső égésű motorok a túl sok üzemanyagbevitel esetében: lefullad. Ha a szervezetnek több erőfeszítésbe telik elégetni a nagy mennyiségű cukrot, mint amennyi hasznos energiát nyer annak a cukornak az elégetésével, mindjárt érthető, miért mondja olyan sok ember, hogy "égek a cukortól", amikor egy édesebb süteményt, egy cukrozott kenyeret, vagy cukros laskát, stb. fogyaszt.




A gyárilag elkészített, nem otthon kikevert kávék, üdítők, 3+1 tasakos kávék, "frissítőszerek" meg a nagy mennyiségű ultrafinomított cukor mellett még egy adag mocskot, méreganyagot is tartalmaznak, amelyeknek elégetése, kiválasztása bizony komoly erőfeszítés a szervezetnek. Minden olyan anyagot pedig, amit a szervezet nem tud elégetni, kiválasztani, azt elraktározza, akár hasznos, akár haszontalan zsír formájában.
Innen származik a jogos közhiedelem, hogy a kövér ember általában édes szájú, vagyis sok édességet fogyaszt, illetve, fordítva is érvényesen, a sok édességet fogyasztó ember hízásra hajlamos, elhízik.

A legnagyobb tévhit azonban, a cukor fogyasztását illetően, hogy sok ember amikor cukorra gondol, kizárólag a csomagolt, gyárilag elkészített, kristálycukorra vagy porcukorra gondol. Pedig nem csak egyfajta cukor létezik, sok növény szára, kérge is tartalmaz cukrot, sok rovar, keményhátú bogár szárnya, védőburka egyenesen cukorból van ! Meggondolandó, tehát, amikor az ember csak úgy rávágja, hogy ő nem fogyaszt sok cukrot, tények tudatában állítja, vagy csak téves információ, tájékozatlanság alapján. Legtöbb esetben sajnos, tájékozatlanul állítjuk, hogy nem fogyasztunk sok cukrot, sőt, édesítőszerrel édesítünk. Az édesítőszerek java része, amely aspartamot tartalmaz, károsabb hatású a szervezetre, mint ugyanannyi mennyiségű cukor, akkor már tényleg használjon az ember cukrot, persze lehetőleg barnacukrot vagy sztéviát.

A barnacukor is, a sztévia is, másként kerül feldolgozásra a szervezetben, mint a fehérített kristálycukor, répa eredetű cukor, ezért, nem káros, illetve, nem annyira káros az emberi szervezetre, a szervezet átlagos egészségi állapotától függően teljes egészében feldolgozásra, kiválasztásra is kerülhet, és teljesen salakmentesen feldolgozódhat.
Míg a kristálycukrot, porcukrot illetően, főként, ha liszttel kerül a szervezetbe, süteményekkel, lisztadalékú csokival, akkor megeshet, hogy több mint fele a bevitt cukornak, salakanyaggá, egyszerűen kidobnivaló teherré válik a szervezet számára.

A cukor helyett, a cukros sütemények, csokik fogyasztása helyett, felnőtt embernek és gyereknek is egyaránt inkább ajánlott az édesebb gyümölcsök fogyasztása.
Függetlenül attól, hogy hiszünk-e egy teremtőben, vagy sem, a teremtett világ minden gyümölccsel és zöldséggel rendelkezik ahhoz, hogy a legínyencebb ember édességigényét is kielégítse mindenféle cukor vagy édesítőszer használata nélkül.

Egy következő cikkben: mit is lehet akkor fogyasztani édességként a cukor helyett, hogyan lehet a finomított "rossz" cukrot teljesen kiküszöbölni és mégis édességeket fogyasztani.

Várjuk addig is a visszajelzéseket a kommentárdobozban.