Fogyós receptek, módszerek, diéták, kapszullák, mindenféle fogyókúrás megoldások. Minden, ami fogyókúra. Csináld magad alakformáló termékekkel és tanácsokkal.

Vitaminhiányos tünetek és kezelésük táplálékkal

Nagyon sok kellemetlen, betegségnek tűnő állapota a testünknek tulajdonképpen csak egy ideiglenes állapot, és még semmilyen betegséget nem jelez, hanem inkább azt, hogy valamilyen anyag, legtöbb esetben vitamin, hiányzik a szervezetünkből. Hogyan tudhatod meg, hogy vitaminhiány van a szervezetedben ? Itt van egy pár tünet amit erre mutat:

- munka és figyelemöszzpontosítási (koncentráció) képesség csökkenése, nehezebb oda figyelned a mindennapi teendőkre
- nehezebb a tanulás, lassabban reagálsz mindenre, a reflexszerű mozdulatok is nehezebben mennek (pl. cipőbefűzés, autóba beülni, kiszállni, öltözködés, stb., ami egyébként rutinosan menni szokott)
- gyakrabban meghűltnek érzed magad, nehezebben lélegzel, de mégsem vagy igazán meghűlve
- kedvetlen vagy, szomorú, melankólikus minden ok  nélkül, és hosszabb ideig volna kedved lustálkodni, (henyélni ? )
- gyakrabban fáradtnak és levertnek érzed magad

Milyen eledelekben találjuk meg a szükséges vitaminokat, amiknek bevitelével helyre tudjuk zökkenteni a szervezetünket, hogy ismét teljesebb, tartalmasabb napokat tudjunk átélni ? A vitaminok bőven találhatók a gyümölcsökben, zöldségekben, a húsban, tejben és a tojásban

Például az A vitamin - ami hozzájárul a jó látáshoz, megtalálható a következő ételekben: sertésmájban, marhamájban, csukamájban, vajban, tonhalban, szardíniában, petrezselyemben, oregánóban. spenótban, csihányban (csalán), paradicsom pasztában, murokban (sárgarépe), csípös paprikában, száritott mentában, tojásban, rákban, fésűkagylóban, lazacban.

A B1 vitamin - (tiamin néven is ismert), a következő élelmiszerek tartalmazzák: száritott élesztő, napraforgómag, mogyoró, búzacsíra, búzakorpa, sertéshús, (főként  a csülökben ... füstölt csülök.... mmmmmm), szója magokban, lencsében, száritott dióban, zablisztben, teljes kiőrlésű tésztában (székelyesen mondva laskában, makaróniban,:), pisztáciában

A C vitamin megtalálható a homoktövisben, hecserliben, csípös paprikában, fekete ribizliben, csihányban (csalán), petrezselyemben, olajban tartot paradicsomban, kiwiben, kelbimbóban, salátában, banánban, broccoliban, karfiolban, spenótban, eperben, citromban, narancsban, endiviában, oregánóban, piros grapefruit (vörös grapefruit), sárga dinnyében, cellerben (zeller), pitypangban, áfonyában, burgonyában (krumpli, pityóka), birkamájban. 

És ez a lista egyáltalán nem teljes, hanem csak egy kis ízelítő az eledelekben, gyümölcsökben, magvakban, bogyókban rejlő rengeteg hasznos anyagról. Hogy mit kell ezekből fogyasztani ? Hát mindent, csak persze nem egyszerre. A változatos, rendszeres táplálkozással többet adhatunk szervezetünknek minden hasznos anyagból, vitaminokból, mint bármilyen kapszulával, pezsgőtablettával, vagy egyéb hasonló "étrendkiegészítő" készítménnyel.

Tegyünk meg tehát mindent annak érdekében, hogy táplálkozásunk rendszeres, és változatos legyen, iktassuk be bár csak az itt fentebb említett listában levő eledeleket, magvakat, bogyókat, akár tea formájában is az étrendünkbe, és teljesen biztos, hogy a cikk elején említett kellemetlen tüneteket, állapotokat messze el fogjuk kerülni.

Te kedved olvasó, mivel adod meg szervezetednek a szükséges vitaminokat, ásványi anyagokat ?

Várjuk az objektív észrevételeket, hozzászólásokat a cikk alatti kommentárdobozban.
Minden civilizált kommentárt közzéteszünk, még akkor is, ha az általunk írtak ellen szól.
Érdeklődéssel várjuk a hozzászólásokat !