Az életmod-tanácsadó tippjei fogyókúrázoknak

Készítsünk életmódváltó tervet, amelyben rögzítjük céljainkat, az erre szánt időtartamot és azt, hogy mit vagyunk hajlandóak megtenni a jó formánkért! Minden részsiker után jutalmazzuk meg magunkat - például egy kényeztető masszázzsal, egy kellemes kirándulással vagy egy jó könyvvel!

Fokozhatja kitartásunkat, ha hasonló célokat kitűző csoportokhoz (fogyiklubhoz, internetes fórumhoz) csatlakozunk. A többiektől kellő elismerést, visszaigazolást kapunk, rosszabb időszakainkban pedig mentőövként szolgálhat egy ilyen közösség.

Ne adjuk fel azonnal, ha átmenetileg meginognánk! A lényeg, hogy a fő elhatározásunkhoz tartsuk magunkat! Újra elkezdeni semmivel sem könnyebb, mint az addigi sikerek biztos tudatában folytatni!

Készítsünk diagramot! Jelöljük azokat a napokat, amikor nehezebben bírtuk! Már az első hetek után rájöhetünk bizonyos összefüggésekre (például a menstruációt megelőző napokban nagyobb étvágyunk van), amelyek a hasznunkra válhatnak.

Ügyeljünk a rendszeres, napi ötszöri étkezésre, de a közöttük lévő időben ne nassoljunk!

Ha jönne a falási roham, tereljük el gyorsan a figyelmünket. Menjünk ki a levegőre, kezdjünk bele valamilyen házimunkába! Az aktivitás elűzi a falási ingert.

Igyunk minden nap legalább 2 liter cukormentes folyadékot!