Fogyós receptek, módszerek, diéták, kapszullák, mindenféle fogyókúrás megoldások. Minden, ami fogyókúra. Csináld magad alakformáló termékekkel és tanácsokkal.

10 zéró kalóriás eledel

Tudtátok, hogy le lehet fogyni olyan zöldségekkel és gyümölcsökkel, amelyeknek negatív kalória tartalma van ?

Tehnikailag ezeknek az eledeleknek nem 0 (zéró) a kalóriája, csak így nevezik őket, mert abban a pilanatban, amikor megeszed ezeket az eledeleket, több energiát használ el a szervezeted, mint amennyit nyer a feldolgozásukból.

Hogy melyek azok a zéró kalóriás eledelek, amelyeket meg lehet enni bármelyik orában
anélkül, hogy meghíznál tőlük?
Hát itt a lista:

1 - Zeller (székelyesen,celler) - levelei és a gyökere is 10 dkg.-ban csak 16 kalória van (viszont, nagyon sok egyéb pozitív hatása van, többek között, talán a legfontosabb, a perifériás vérkeringés serkentése és a hajszálerek karbantartása, ezért köszvényes, duzzadt ujjakkal, duzzadó testrésszel küszkődő embernek nagyon ajánlott zellert fogyasztani)
2 - Narancs - sok C vitamint tartalmaz, elősegíti a szervezetet a zsírok olvasztásában - 10 dkh. narancsban csak 47 kalória van
3- Káposzta- csodálatos fogyasztó hatása van, megelőzi a szívbetegségeket, és csökkenti a rákos sejtek kialakulásának a lehetőségét, 10 dkg. káposztában csak 25 kalória van


4 - Cékla - főve, sütve, párolva, savanyúságként is ideális eledel, azoknak akik meg akarnak szabadulni a pluszkilóktól. 10 dkg cékla csak 43 kaloriát tartalmaz

5 - Uborka (egyes helyeken, "ugorka") - nagy a víztartalma, nagyon sok féle salátát lehet készíteni belőle, meggátolja az éhségérzetet és 10 dkg uborka csak 16 kalóriát tartalmaz (az uborka viszont, köszvénnyel küzdő embernek nem ajánlott, mert kiújíthatja a köszvényes fájdalmakat)

6 - Citrom- híres a citromos víz csodálatos eredménye a túlsúlyosság kezelésében, ezért érdemes gyakran használni.

Sok C vitamint tartalmaz és segít egészséges maradni. 10 dkg. citromba mindössze 29 kalória van

7 - Karfiol- csökkenti a gyulladásokat a szervezetben, elősegíti az egészséges emésztést és serkenti a vérkeringést. Nagyon hasznos és ajánlott a külömböző fogyókúrákban. 10 dkg. karfiol csak 25 kalóriát tartalmaz. (köszvényeseknek, reumásoknak, izületi problémákkal is küszkődő személyeknek, ismét, csak mértékkel szabad fogyasztaniuk, mert nagy mértékben megnehezíti az inak, izmok mozgását)

8 - Gomba - finom, laktatós, helyettesíti sok esetben a húst, és nem hízlal. 10 dkg. gombában (átlagban, persze vannak kicsit kalóriadúsabb, kicsit kalóriaszegényebb fajták), csak 38 kalória van

9- Zölddinnye (görögödinnye, ami egyébként piros :) ) - a legédesebb az egész közül, és mégis az egyik legerösseben fogyasztó eledel. Segíti az emésztést, csodás hatása van a vesékre, nagy tisztítást végez a húgyvezetékekben, erősíti a belső szervek nagy részét, kásásságának köszönhetően béltitszító hatású is. 10 dkg. dinnyében csak 30 kalória van.

10 - Spárga - sok rostot tartalmaz, megállítja az állandó éhségérzetet a diétázás és külömböző detoxkúrák, fogyókúrák ideje alatt. 10 dkg spárgában csak 20 kalória van.Vigyázni kell azonban, a spárga nagy mértékű fogyasztása izomkimerülést okozhat, mert az izomsav termelését segíti elő, ezért aktív fizikai munkát végzőknek nem ajánlott sokat fogyasztani belőle.


Na mit szóltok hozzá, ezentúl eszitek ezeket az eledeleket ?
Ti mit esztek, hogy fogyjatok? 

Várjuk válaszaitokat, kommentárokat a cikk alatti kommentárdobozban, valamint a blog facebook és google plus közösségi oldalain.